tirsdag 4. desember 2012

Julegave til en dompapp

Jeg har lenge ønsket meg et lite fuglehus utenfor kjøkkenvinduet, så jeg kan titte ut på fuglene mens jeg vasker opp. Å for bare få dager siden kom min bestefar med fuglehus til meg og satte det opp på en to tre:) (hva skulle jeg gjort uten min handyman på 89 år).
Her har fuglene fått en julegris og et juletre

Jeg har lenge fundert på hva jeg skal gi til besteforeldrene våre til jul, de har jo alt de trenger. Men på begge sider er de veldig glad i fuglene og bruker mye tid på å mate og titte ut på dem. Så jeg bestemte meg for å lage fuglemat i pepperkakeformer, som de kan henge opp i trærne. Litt sellofan og en rød sløyfe blir dette koselige hjemmelagde julegaver:)
Dette er super lett, bare smelte delfiafett og putt oppi smuler, frø og nøtter. 
Settes kaldt over natten:)

Den største gleden er å glede andre:)
Mari

2 kommentarer:

Tusen takk for din hilsen ♥