fredag 9. november 2012

Julebøker og fortellinger

Det er ikke tvil om at dette er min favoritt årstid.

Jeg elsker alt med årstiden, julen og forventningen om alt som skal skje. Jeg jobber som pedagogiskleder i barnehage og bruker jobben som en unnskyldning til å handle inn bøker, rekvisitter til samlingsstund og andre julekonkreter. Sandheten er at jeg har lyst på alt selv. Jeg elsker alle julefortellinger, sanger og julehefter. Å nå begynner samlingen å bli ganske så stor. 
Her er et utdrag av mine favoritter.
 Julesangene "Musevisa og Julekveldsvisa" av Alf Prøysen.  Nisseboka som mamma alltid leste for oss når vi var små. "Karsten og Petra har lucia fest" og boken " Hva hendte i julen?" som er en "poppopbok" om juleevangeliet. Å det blir ikke jul uten "Snekker Andersen og Julenissen"og fortellingen om "Bygda som glemte at det var jul".  

For noen uker siden fant mamma denne gamle disney juleboken på loppemarked:)
Å den er nå min nye favoritt:)

Har dere noen favoritt julebøker eller fortellinger?
Mari

4 kommentarer:

  1. Takk for koselig hilsen ♥
    Veldig kjekt å lese litt om de som besøker bloggen min :)
    Bloggen din er kjempefin, og lillegutt er bare helt nydelig!
    Klem Anette

    SvarSlett
  2. Takk for koselig hilsen hos meg! Så herlig øiten gutt du har,gratulerer:-) Ja,julen er en koselig høytid,jeg også er pedagogisk leder i bhg. Men i år gledet jeg meg t å kose meg hjemme m guttene mine,godt m permisjon og roe ned i de travle ukene før jul. Julefortellinger og sangbøker er kjempe kjekt å ta frem!

    SvarSlett
  3. Hihi, barnehagen er en perfekt unnskyldning i disse dager for å handle inn julerekvisita, ja ;-)
    Elsker de bøkene du viser- ren nostalgi!
    Jeg fikk en kassett i julestrømpa da jeg var liten, med Eli og Teodors jul, og den må jeg ta frem hver jul , selv 20 år etter ;)
    Blir ikke jul uten ;-)

    Gratulerer så masse med den vakre prinsen!!
    Så nydelig! Lenge siden jeg har hatt meg en real bloggrunde her nå skjønner jeg!

    Ønsker deg og dine en fin helg!
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Så koselig blogg du har - likte meg her, la meg til som følger hos deg!
    Ja julen og mest av alt førjulstiden er fin tid - gleder meg til å ta frem all julepynt :-)
    Gleder meg til å se mer her inne hos deg. God helg, klem

    SvarSlett

Tusen takk for din hilsen ♥